Історія походження джинсів

Джинси (англ. – jeans) – штани з щільної бавовняної тканини, пофарбованої, найчастіше, в колір індиго. Забезпечені клепками на стиках швів кишень. Винахідником джинсів є Леві Страусс, який вперше зшив їх в якості робочого одягу в 1853 році.
Передісторія сучасних джинсів йде своїми коренями на декілька століть назад, в Європу. Вважається, що слово «джинси» (jean) пішло від назви міста Генуя, де місцеві моряки з задоволенням носили міцні бавовняні штани. С лово «денім», що позначає більш міцну джинсову тканину, прийшло з Франції, де ще в шістнадцятому столітті використовували тканину з міста Них, яка так і називалася «serge de Nimes» (denim); у її склад входили шовк і вовна.
Американські ткачі з місцевого бавовни виробляли дуже схожу на денім тканина, яка вирізнялася високою зносостійкістю; поступово бавовни, нестачі в якому в країні не було, вдалося витіснити зі складу тканини інші складові. Спочатку джинси шили більш легкий одяг, а денім використовувався для виробництва робочого одягу, де потрібна підвищена міцність.
Більшість рабів на плантаціях носили подібні штани з бавовни, але, напевно, не зовсім правильно називати їх джинсами; появи того, що сьогодні ми називаємо «джинси», світ зобов’язаний молодому німецькому іммігранту по імені Лівай Стросс.
Спочатку Страусс, який приїхав до Каліфорнії у розпал Золотої лихоманки, думав заробити на продажу тканини для наметів і возів, але виявилося, що золотошукачі набагато більше потрібні були звичайні робочі штани. Тоді молодий німець вирішив шити з наявного в нього матеріалу штани, які незабаром стали користуватися успіхом у старателів.
Ім’я ще одного людину, чий внесок у створення джинсів також досить значний, відомо декілька менше, ніж промисловця Страусса, проте його роль в історії одного з найбільш популярних у світі продуктів також велика – це кравець з Невади Джекоб Девіс; незважаючи на те, що бізнес з виробництва та продажу штанів Страусс починав самостійно, співпраця з Девісом  забезпечило значне збільшення продажів і стрімке зростання компанії.
Приїхав в США з Латвії, Девіс незалежно від Страусса вирішив важливе питання, як при виготовленні штанів забезпечити достатню міцність кишень, а саме придумав скріплювати потрібні місця металевими заклепками. Ідея обіцяла принести величезний прибуток, але, звичайно, за умови, що ніхто, крім Девіса, не зміг нею скористатися. Щоб убезпечити себе від подібних негараздів, винахіднику необхідно було одержати патент, але у нього банально не було на це грошей (необхідна сума в шістдесят вісім доларів півтора століття тому була доступна далеко не всім). Тоді Девіс вирішив запропонувати Страуссу співробітництво, від якого заповзятливий комерсант не міг відмовитися.
Мабуть, відлік історії джинсів слід вести з 20 травня 1873 року, коли Джекоб Девіс і Лівай Стросс отримали патент №139121 на новий спосіб кріплення кишень; з тих пір джинси почали свій переможний хід по світу.
Варто зауважити, що спочатку продукція компанії називалася «waist overalls», що можна перевести як «комбінезон до пояса»; слово «джинси», що з’явилося в молодіжному сленгу в двадцятих-тридцятих роках минулого століття для позначення своїх штанів було запропоновано компанією Levi Strauss дещо пізніше, в шістдесятих.
Страусс був першим, але далеко не єдиним виробником джинсів в США; незабаром, натхненні все більш зростаючим успіхом нових штанів, стали з’являтися його численні конкуренти – знамениті Lee, Wrangler та інші.
Незважаючи на зростаючу популярність, джинси довгий час були робочої одягом; минуло багато років, перш ніж вони з’явилися на ринку в якості повсякденного одягу. Чималу роль у цьому зіграв Голлівуд – браві ковбої, що миготіли на кіноекранах, були одягнені в джинси, і багато чоловіків, прагнучи бути схожими на мужніх підкорювачів рівнин, стали використовувати джинси в якості повсякденного одягу.
Під час Другої Світової війни джинси були не тільки зручною одягом для працівників американських заводів і фабрик; незважаючи на те, що у воєнний час продажу джинсів скоротилися, солдати, які воювали в різних куточках планети (а джинси були частиною офіційної уніформи, наприклад, американського флоту) змогли забезпечити популярної одязі воістину світову рекламу.
У той час не тільки зменшилися обсяги продажу джинсів; поступово скоротилася до необхідного мінімуму число заклепок (зокрема, було вирішено відмовитися від заклепок в паховій області, що пояснювалося також і хорошою теплопровідністю використовуваного для заклепок металу) – у нелегкі воєнні роки необґрунтоване витрачання металу було нерозумним.
Після закінчення війни джинси стали користуватися все більшим попитом. Їх популярність серед молоді, особливо після виходу на екрани таких стрічок, як «Бунтар без причини» з найпопулярнішим Джеймсом Діном, де його герой був одягнений у джинси, була величезна; незважаючи на те, що людину в джинсах могли не пустити, наприклад, в театр, а в деяких школах носити цей вид одягу учням просто забороняли, переважна більшість американських підлітків були просто без розуму від джинсів.
Історія джинсовПопулярность джинсів продовжувала зростати і в наступні десятиріччя, особливо з поширенням культури хіпі; багато «діти квітів», цінували індивідуальність, прагнули зробити свої джинси абсолютно неповторними за допомогою різних візерунків і прикрас.
Незабаром на колись виключно робочий одяг звернули увагу модні дизайнери, і сьогодні джинсовий одяг є важливою частиною багатьох колекцій відомих модельєрів; знаменитий Ів Сен-Лоран висловлював своє захоплення джинсами і жалкував, що це не він їх придумав.
Сьогодні від безлічі фасонів і кольорів джинсів буквально розбігаються очі», а вартість дизайнерських джинсових моделей перевищує вартість продаваних у звичайному магазині в рази. Джинси носять чоловіки і жінки, діти і люди похилого віку, бідняки та багатії, музиканти і політики – і це кращий доказ любові до джинсів по всьому світу.

Якісні українські меблі з дерева retro-mebli.com

Comments are closed.

сім'я | стиль | навчання | модний одяг | макіяж | краса | кохання | косметика | корисні продукти | корисні поради | здорове харчування | здорова шкіра | взаєморозуміння | активний відпочинок