Комп”ютерні ігри: погляд у майбутнє

Комп’ютерні ігри стають все дорожче, красивіше і масштабніше. Але чи є зміна якісних характеристик? Ніж «стрілялка» 2013 року відрізняється від такого ж «шутера» двадцятирічної давності? Doom від Crysis, скажімо? В принципі, нічим. Сучасні відеоігри розважають нових геймерів так само, як і старі «іграшки». В іграх не зачіпаються серйозні теми і реальні проблеми суспільства, а тільки формуються якісь умовні віртуальні світи, де, виконуючи певні дії, гравець приходить до перемоги. Після чого видаляє гру і ставить нову. Звичайно, є дуже рідкісні винятки (наприклад, незалежний проект Papers, please – симулятор митної служби, або Flow – щось на зразок симулятора снів рослин). В іншому ж ігрова індустрія тільки потурає бажанням дітей і дорослих (середній рівень геймера – 30 років) розважатися і вбивати час. І нехай навіть є докази того, що комп’ютерні ігри можуть бути корисні для здоров’я і навіть знижують рівень злочинів у країні, здорового духу і критичного мислення вони нам не додають. Змінювати стан справ поки ніхто не збирається. Ігри приносять карколомний дохід, причому як великобюджетні проекти для комп’ютерів і консолей начебто GTA 5 або Call of Duty (більш 1 мільярда доларів за перші два тижні продажів), так і простенькі мобільні аркади для планшетів і смартфонів (рекорд Angry Birds поки ще не побито, але лиха біда початку). Так видавець ігор Electronic Arts заробив на мобільних іграх 90 мільйонів доларів – 18% від загальної виручки компанії. До кінця цього року користувачі витрачали на мобільні ігри у 4 рази більше, ніж на відеоігри для портативних приставок типу Nintendo 3DS і PlayStation Vita. Бути може, в мобільному сегменті, при його різноманітності і стрімке зростання, є поле для експериментів зі створення нестандартних ігор з іншим підходом? На жаль, в основній масі це все ті ж стрілялки-бігалки-скакалки з примітивним управлінням і безглуздим сюжетом (а то й відсутністю оного). Однакові коридори, де бігають однотипні монстри. Схожі один на одного «страшилки» з явним надлишком чорного і червоного кольору. Навіть логічні головоломки і ті лише клони один одного. Віртуальні стратегії візуально сильно відрізняються від своїх предків – звичайних шахів, але не дають і краплі того різноманіття партій, властивих прародичу. І це при наявності таких ресурсів! Гри не змінюються навіть у способах взаємодії з гравцем. У рольовій грі начебто Fallout 3 гравець так само клікає по варіантам відповіді персонажу гри, як і в першій частині гри, зробленої аж у 1997 році. Чому б не дати можливість спілкуватися з віртуальними героями голосом? Щоб гра відгукувалася на емоції гравця? А всілякі контролери Kinect або Wii враховували втома гравця, а не тільки точність рухів. Хоча посилена інтерактивність все одно не вирішить однобокість комп’ютерних іграшок. Ігри, не розвиваються, хоча про застої твердять і геймери, і околоигровые журналісти, і самі розробники ігор разом з видавцями. Можливо, тому, що не розвиваються гравці. Тобто ми з вами.

 

Якісні українські меблі з дерева retro-mebli.com

Comments are closed.

сім'я | стиль | навчання | модний одяг | макіяж | краса | кохання | косметика | корисні продукти | корисні поради | здорове харчування | здорова шкіра | взаєморозуміння | активний відпочинок