Шкільний вік

Шкільний вікІнформація про шкільний вік і шестирічних першокласників
Суспільство зацікавлене в тому, щоб молоде покоління росло фізично розвиненим, здоровим, життєрадісним, готовим до праці і захисту. Ці слова з «Основних напрямів реформи загальноосвітньої і професійної школи» висловлюють інтереси і держави, і батьків. Кому не хочеться бачити свою дитину здоровою, життєрадісною, відмінно встигаючим і активним в житті! Чому ж часто наші діти хворіють, втрачають інтерес до занять, відстають від однолітків? Яким же повинен бути шкільний вік?
Для того. Щоб відповісти на це питання, потрібно виявити конкретні причини, які з самого початку заважають дитині нормально розвиватися і вчитися. Але є й загальні закономірності. Про них-то ми і хочемо поговорити.

Всім чи корисний шкільний вік з навчанням з шести років?
Не всі діти, які досягли шкільного віку, готові до навчання однаково. І батьки повинні тверезо оцінювати стан своєї дитини. У минулому році на засіданнях комісії з прийому шестирічок багато батьків завзято наполягали на тому, щоб їх дитини неодмінно взяли до школи з шести років.

Андрій Ш., нормально розвинена, тямущий, активний хлопчик, вже навчився читати і писати, і батьки хотіли віддати його в перший клас. Але дитина страждав частими респіраторними захворюваннями, і ми попереджали, що йому корисніше почати навчання на рік пізніше. Бажання батьків «бути як всі», скоріше визначити хлопчика в школу все-таки взяло гору. Андрія прийняли в перший клас. За перше півріччя він прохворів 36 днів, схуд на 1,5 кілограма, став різко відставати у навчанні, ось вам і шкільний вік. Батьки змушені були повернути його зі школи в дитячий сад.

На жаль, такі випадки в класах шестирічок не поодинокі. Дослідження показують, що більше третини всіх першокласників, що почали навчання з шестирічного віку, йдуть зі школи, не закінчивши перший клас. Причини тут в тому, що не у всіх дітей до шести років досить розвинені центральна нервова, опорно-рухова системи, зоровий та слуховий апарати. Багато хто ще не досягають так званої шкільної зрілості, і їхній шкільний вік ще не настав, навчання в школі буває їм не під силу.
За даними фахівців, кількість дітей, не готових до навчання в школі з шести років, по різних районах країни коливається від 10 до 60 відсотків. Батьки повинні знати, що дітям, які мають виражені порушення здоров’я або тимчасову затримку психофізичного розвитку, краще вчитися в більш сприятливих умовах дитячого саду і надходити до школи на рік пізніше.

Рух проти стомлення
Доводиться визнати: навчальний процес ще не завжди будується раціонально, школярі перевантажені. Наші дослідження дозволяють зробити висновок: перевантаження особливо великі на початку навчання і в старших класах загальноосвітньої школи. Анкетне опитування батьків шестирічок показало, що 80 – 90% дітей витрачають на домашні заняття півтора-дві години на день.
Ось типова ситуація. Вчителька каже батькам: «Ваша дитина ще недостатньо добре пише». Розсерджена мама тут же дає завдання синові: «Будеш писати цілу годину». Так чинити не можна! Непосильне навантаження виснажує сили шестирічної дитини, він швидко стомлюється, увагу і пам’ять у нього слабшають, стає важче вчитися.

Треба сказати, що труднощі з оволодінням навичками письма у шестирічних першокласників пов’язані зі слабким розвитком м’язів кистей рук, недостатньо тонкої м’язової координації. З незвички дітям важко багато писати, з’являється біль у кистях, вони починають тремтіти. Для того щоб уникнути таких явищ, треба заздалегідь зміцнювати кисті рук. Що б наблизити шкільний вік, і готуючи дитину до школи, привчіть його малювати, займатися ліпленням, працювати з ножицями.

Самим обтяжливим для дітей у школі виявляється не розумова напруга при освоєнні шкільного матеріалу, а статичні навантаження. До сильного стомлення приводить необхідність протягом багатьох годин працювати сидячи, подовгу залишатися у вимушеній позі. Підраховано, що 85% часу неспання діти проводять за партою в школі або за столом вдома. Це дуже шкідливо для їхнього здоров’я.

Ми опитали батьків 500 школярів. Опитування показало, що третина батьків допомагають дитині готувати домашнє завдання, але тільки один з десяти стежить за тим, щоб школяр робив ранкову зарядку. Хоча давно встановлено, що 15 – 20-хвилинна ранкова гімнастика значно підвищує їх працездатність.

Повернувся зі школи дитині обов’язково потрібно після обіду або після денного сну відпочити дві-три години. Але не сидячи біля телевізора, а на свіжому повітрі, в русі. За гігієнічним нормативам час прогулянки для молодших школярів має бути не менше 3 – 3,5 години на день, при цьому не менше години потрібно проводити в русі. Це можуть бути футбол, хокей для хлопчиків, ігри зі скакалкою, з м’ячем – для дівчаток.
Батьки повинні так організувати режим дитини, щоб вдень у нього залишався час для прогулянок і ігор на свіжому повітрі. Позбавляти дітей прогулянки в покарання за погані оцінки чи провини не можна!

Шкільний вік і режим першокласників
Шестирічних першокласників не слід навантажувати додатково. На жаль, багато батьків, шкільний вік дитини яких тільки почався, вважають, що краще, якщо він буде відразу займатися і в музичній або художній школі. Подвійне навантаження у цьому віці дуже швидко призводить до перевтоми. Та й семирічних першокласників навантажуйте, тільки порадившись з лікарем. А якщо ви побачите, що дитина втомлюється, стає плаксивою, дратівливою, додаткові заняття треба скасувати.

Часто першокласникам потрібна допомога батьків, але намагайтеся, щоб вона не обернулася на шкоду. Буває ж так: батьки не дозволяють дитині робити домашнє завдання самостійно, і тому він сідає за уроки, коли тато чи мама приходять з роботи, тобто в 18 – 19 годин. А в цей час у хлопців найнижча працездатність. У результаті більше йде часу на підготовку уроків, якість роботи невисока, та й діти втомлюються швидко.

Набагато важливіше відразу встановити певний час, коли треба сідати за уроки (у 15 – 16 годин), навчити організовано, зосереджено, без відволікань займатися самостійно. Стомлення настає у малюків вже через 30 хвилин. П’яти-десятихвилинні фізкульт паузи відновлюють працездатність, підвищують увагу та інтерес до роботи.
Коли у вашої дитини вже почався шкільний вік, то йому необхідно чотириразове повноцінне харчування. З досвіду дитячого саду багато батьків відправляють дитину в школу голодним, розраховуючи на шкільний сніданок. Але дітей зазвичай годують після 2-го уроку, до цього часу вони дуже хочуть їсти, увага їх ослаблена, вони погано сприймають навчальний матеріал. Тому вранці дитині обов’язково треба дати гарячий сніданок.

Спати першокласник повинен 11 – 12 годин на добу, при цьому шестирічкам необхідний денний сон. Потрібен він також семирічним дітям, які перенесли ревматизм, що страждають на хронічний тонзиліт, що відстають в фізичному розвитку або з збуджуваним нервовою системою.
Дитина повинна лягати спати в один і той же час. Перед сном не слід грати в галасливі і азартні ігри, дивитися емоційні телепередачі. Тихі ігри, прогулянки, читання маленькій дитині вголос перед сном – кращий засіб заспокоїти його, підготувати до сну. Кімнату добре провітрити, а краще всього привчите дітей спати при відкритій кватирці в будь-який час року. Широкий доступ повітря і прохолода в кімнаті (не вище 18 °) роблять сон глибоким і спокійним.

Якісні українські меблі з дерева retro-mebli.com

Comments are closed.

сім'я | стиль | навчання | модний одяг | макіяж | краса | кохання | косметика | корисні продукти | корисні поради | здорове харчування | здорова шкіра | взаєморозуміння | активний відпочинок